Direktlänk till inlägg 29 april 2009

Hojtande utan gräns.

Av Hanne Winninge - 29 april 2009 06:59

Valparna låter. De låter jäkligt mycket måste jag då säga. De låter som en flock skräntärnor, tjattrande måsar, tjuriga trutar eller kanske som historiens oknytt. Vilket liv de för!


Klockan 4 är tydligen mat och sovklockan inställd för då börjar hojtandet som ganska snart övergår i ett infernaliskt tjutande som kan väcka även döda, min Man sålunda...


OM man då faktiskt pallrar sig nerför trappen i hopp om att maten ska stilla deras livsiver för ett litet tag, åtminstone fram till femdraget, ja då har man gjort en grav missbedömning. Mat innebär ytterligare energi som raskt kanaliseras i att riva alla tidningar till konfettibitar. Jag antar att de planerar att delta i prinsessbröllopet i sommar och vill vara väl förberedda med en stor hög konfetti.


Idag serveras frukost ute och de kan springa av sig matruset i valphagen istället. Med elva graders värme redan klockan sju tror jag det artar sig till ytterligare en fantastisk dag.


Valparnas stamtavlor är skickade från huvudstaden och beräknas ankomma till Växjö under dagen. Men registreringsnummer och annat finns redan att beskåda på www.skk.se, välj Webbtjänster och Hunddata, sedan kan du söka på Skybar och vips dyker de upp. Jag har beställt tid för vaccinationer och annat hos veterinären, så det drar ihop sig. Hoppas ni längtra efter era små bus. Just nu är Molle absolut värst. Han klättrar rakt upp för kompostgallret och ger sig iväg på egna äventyr, där har du att bita i Karin!

 
 
Emma M

Emma M

29 april 2009 08:28

Hehe!! Låter som du har fullt liv, då undrar jag hur vilda labbevalparna är eftersom du säger att bedlisarna är så lätta om man jämför med dem!! Anledningen till att kastreringen blir så dyr för mig är att Pompe är kryptorchid.

http://www.tohult.se/emma

 
Ingen bild

Maria o Sonny

29 april 2009 22:52

vi laddar för hålligång i huset,vilket det verkar bli

 
Frida

Frida

30 april 2009 00:26

Vi väntar och längtar för fullt här hemma. Ska bli SÅ roligt med en liten bebis här hemma. =)

http://www.fridaochlillpricken.blogspot.com

 
Ingen bild

Helen och Alice

4 maj 2009 09:13

Hej Lycka! jag heter Alice och är en boxer tik på 2 år som kommer tillhöra din nya familj.Matte säger att du är bra på att springa fort och det är jag med! Hoppas du växer till dig snart så ska vi tävla. Välkommen till oss, boxer pussar från Alice

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne Winninge - 22 augusti 2009 18:17

Vet ni go'vänner? Sommaren har varit fantastisk och alla de små grå har jag träffat och fått se igen. Det är en dröm för en uppfödare att få ha en hel kull så nära sig.  Jag är riktigt stolt över dem allihop, härliga framåt valpar som beter sig s...

Av Hanne Winninge - 20 maj 2009 07:00

Igår kom DNA-svaren och tja, det var väl lite som väntat.   SKYBAR MIRTH FOR TELLUS blev bärare 1,2,a,b SKYBAR MOJITOS FOR TWO blev bärare 1,2,a,b SKYBAR MASSIVE FORCE TECHNIC blev bärare 1,2,a,b SKYBAR MISSION FLIGHT TARGET blev bärarfri 1,1,a,c   3...

Av Hanne Winninge - 12 maj 2009 07:35

Alla små grå har flyttat. Till sina nya älskande hem och jag har fått rapporter om duktiga valpar som finner sig väl tillrätta och som gör sitt bästa för att utforska världen. Precis som sig bör och jag hoppas att det kommer fortsätta lika väl genom ...

Av Hanne Winninge - 5 maj 2009 06:59

Jag tänkte ta och skriva ner lite om valparna i den här kullen. Det är så roligt att gå tillbaka 8 veckor och att tänka efter då det gäller stamtavlor, anfäder och vilka liknelser det finns. Det är ett bra sätt att utvärdera sina valpar och det är of...

Av Hanne Winninge - 23 april 2009 18:50

I helgen blir valparna 7 veckor och helgen 8-9 maj kommer de allesammans att flytta till sina nya familjer. Idag har vi avmaskat de små och de smaskade i sig Banminth så det stod härliga till. Känns alltid bra att ha avmaskningen avklarad, och hittil...

Presentation

Omröstning

Vilket namn gillar du bäst?
 Skybar Mission Flight Target
 Skybar Massive Force Technic
 Skybar Mirth for Tellus
 Skybar Mojitos for Two

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards