Direktlänk till inlägg 8 april 2009

Äntligen en internetuppkoppling!

Av Hanne Winninge - 8 april 2009 20:46

Jag som har massor att berätta och malla mig över och så funkar inte nätet?!! *irriterad till max*


Nåja, först till valparna bus som bara leker, morrar, äter, sover och bajsar. Fina vårdagar är som gjorda för valpar att tumla runt i torrt dött gräs. Benen fulla med spring och massor av spirande upptäckarlust. Det är härligt att få se dem ta sig an världen och med tre nyfikna ungar och en busig tax kan man nog säga att de är bra aktiverade då jag bär in dem. Sover gott och utslaget i flera timmar innan de åter ger hals. Alla 4 äter bra och växer fint, små vassa tänder kan anas genom käkarna och snart nog vill inte mamma Kaka dia dem särskilt mycket längre. Jag har försäkrat dem idag, jag använder Sveland som är ett utmärkt bolag och som har ett fint juniorerbjudande första året.


I övrigt kan jag väl skryta med att ytterligare 2 Skybarbedlingtons gjort sina MH. Lilla Tindra ocg stilige Miztral var iväg i Bjuv i helgen. Jag är så glad för dessa hängivna valpköpare som verkligen förstår hur viktigt det är för en uppfödare att kunna bedöma sina hundars mentalitet och hur häftigt det är att veta vilken hund som döljer sig därinne när det kommer spöken och overaller farande. Tack Helena och Veronica för att ni ställde upp, jag är massivt stolt över er.


Pappa Amigo har varit iväg och tävlat agility och Jessica var här och tog bilder på de små. Vi önskar henne lycka till med allt det som händer i hennes liv, även om det känns som om en Amigoson hade haft ett perfekt hem hos henne och roger. Nåja.


Helena har varit duktig och börjat viltspåra med Tova, något som hon verkar ha stor fallenhet för. Fortsatt lycka till bland Helly Hansengubbarna!


Sam är här hemma på besök och tillsammans med svärmors Peake begav vi oss till veterinären för kastration. Just nu ligger en ganska ömklig Sam vid mina fötter i sin tratt. Det gör nog en hel del ont. Stackarn, men det är ju faktiskt så att det går över och fertilitet hos hanar kan vara lika krävande för dem själva som för familjen man bor hos. Svärmor rapporterar att Peake verkar må ungefär likadant. De får skämmas bort ett par dagar och sedan är det bra.


Vackre Foppa klippte jag kort och sportigt. Jisses vilken stilig kille det är! Man blir faktiskt alldeles tagen över den här grabben. Vänta bara så ska ni själva få se. Jag vet att Maritha med Svante håller helt med, eftersom det var Foppa de träffade då de bestämde sig för rasen. Lille Svante kommer på klippning under helgen och veckan därefter är det dags för Hector. Undrar hur det går för Mia och huggvesslan Sabba, som försöker få till en tid hos Eva J?? Jag väntar med spänning på rapport.


Det var väl i stort sett allt, förutom att ni ska få se bilder på de små...





 
 
Ingen bild

Ellie

9 april 2009 11:09

Gud va de är rara de små..
rolig ocg urgullig bild serie hihi..

 
Ingen bild

Helena S

9 april 2009 14:15

Vilka sötnosar. När det gäller MH så kan jag starkt rekomendera det, jätteroligt att se att man faktiskt inte vet allt om sin hund, dom reagerar inte alltid som man tror.

 
Ulrika

Ulrika

9 april 2009 23:17

Nämen se vilka härliga valpar...dom ser otroligt busiga ut!! Inte ett dugg lika sina föräldrar på det planet väl??

http://www.optimalflex.se

 
Ingen bild

Jessica

10 april 2009 06:34

Shit vad dom har växt på bara en vecka!
Befinner mig just nu i Uppsala för att fira påsk och träffa släkt och vänner. Har inte mina små "busungar" med mig. Kan ju säga att det inte riktigt är samma sak att ha med sig en golden (flås flås) på joggingturen som min energiska Amigo:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne Winninge - 22 augusti 2009 18:17

Vet ni go'vänner? Sommaren har varit fantastisk och alla de små grå har jag träffat och fått se igen. Det är en dröm för en uppfödare att få ha en hel kull så nära sig.  Jag är riktigt stolt över dem allihop, härliga framåt valpar som beter sig s...

Av Hanne Winninge - 20 maj 2009 07:00

Igår kom DNA-svaren och tja, det var väl lite som väntat.   SKYBAR MIRTH FOR TELLUS blev bärare 1,2,a,b SKYBAR MOJITOS FOR TWO blev bärare 1,2,a,b SKYBAR MASSIVE FORCE TECHNIC blev bärare 1,2,a,b SKYBAR MISSION FLIGHT TARGET blev bärarfri 1,1,a,c   3...

Av Hanne Winninge - 12 maj 2009 07:35

Alla små grå har flyttat. Till sina nya älskande hem och jag har fått rapporter om duktiga valpar som finner sig väl tillrätta och som gör sitt bästa för att utforska världen. Precis som sig bör och jag hoppas att det kommer fortsätta lika väl genom ...

Av Hanne Winninge - 5 maj 2009 06:59

Jag tänkte ta och skriva ner lite om valparna i den här kullen. Det är så roligt att gå tillbaka 8 veckor och att tänka efter då det gäller stamtavlor, anfäder och vilka liknelser det finns. Det är ett bra sätt att utvärdera sina valpar och det är of...

Av Hanne Winninge - 29 april 2009 06:59

Valparna låter. De låter jäkligt mycket måste jag då säga. De låter som en flock skräntärnor, tjattrande måsar, tjuriga trutar eller kanske som historiens oknytt. Vilket liv de för!   Klockan 4 är tydligen mat och sovklockan inställd för då börjar ho...

Presentation

Omröstning

Vilket namn gillar du bäst?
 Skybar Mission Flight Target
 Skybar Massive Force Technic
 Skybar Mirth for Tellus
 Skybar Mojitos for Two

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards