Alla inlägg under mars 2009

Av Hanne Winninge - 30 mars 2009 10:37

Igår kom Frida, David och deras lille pojk Teodor och hälsade på. Vi åt tårta, kikade på valpar, pratade hundar och hade en trevlig eftermiddag. Riven uppskattade att det minsann var någon som tog sig tid att klappa på honom, morfar som han är står han ju inte först på listan då folk vill komma och kika.


Teodor busade omkring och mina egna tre tyckte det var riktigt mysigt att få ha en liten kille att rå om. Riven provade om man kanske kunde pussa ihjäl honom, men Teodor bara skrattade. Vilken härlig liten kille!


Tusen tack för besöket och välkommen tillbaka hälsar vi!


På telefonen fick vi också glada nyheter, pappa Amigo med matte Jessica ska komma och hälsa på. Iaf ska Jessica få besöka sin Amigos valpar och vi ska se till att alla papper ska skrivas, pengar betals så att mina fina små bedlingtonvalpar kan bli registrerade.


Helena har ägnat helgen åt att spåra viltspår med Tova och det hade gått hejdundrande bra. Härligt och nu vet vi att ni kommer visa HellyHansengubbarna vem som kan spåra! Bra gjort.


På telefon hörde också en spansk uppfödare av sig och funderade kring detta med svenska bedlingtons. Det får man väl verkligen se som något ovanligt, spännande värre. Emellertid har jag en del helt andra egna planer, men vi får väl se vart det hamnar i slutändan.


Allt gott!




Av Hanne Winninge - 28 mars 2009 11:48

Valpar är bedårande och nu pips det och grymtas alldeles förfärligt där i valplådan. Mysigt!




Av Hanne Winninge - 27 mars 2009 19:33

Ja, förutom att det vräker ner en massa äcklig snö, så händer det ju iaf en hel del riktigt roliga saker. För det första växer valparna och har nu blivit riktigt duktiga på att slafas i sig sin köttfärs. Snart kan man nog börja introducera lite ljummen fil och därefter blir det valpfoder.


Men vi ser också fram mot fint besök av Frida och hennes familj. Söndagen har vi vikt åt att mysa med valpar och träffa valpspekulanter. Det är alltid så härligt att få ett ansikte på personen man pratat med och verkligen få känna att allt klaffar. Med lite nybakade bullar så kan man ju dessutom tänka sig att koppen med kaffe slinker ner ännu lättare.


Helena, Tova och Tindras matte, är i gasen och Tova går numera vilstpårskurs. Heja er! Sedan har vi ju lilla Tindra och brorsan Miztral som ska på sina MH:n näste helg. DET ska bli riktigt spännande att få se Rivenbarnen in action. Det är mycket fart i de valparna, det vill jag lova. *ler stolt*


Men jag har varit dålig på att uppdatera bloggen med foton, så jag ska bättra mig nu. Han en riktigt fin helg därute och låt oss hoppas att tulpanerna jag köpte hem i soligt gult och underbart lila blir mitt första vårtecken.



Av Hanne Winninge - 24 mars 2009 18:18

Idag har den stora tjejen och den stora killen öppnat sina ögon och med det även börjat resa sig upp för att prova sina vingliga ben. Detta måste ju förstås firas på något vis och här i huset innebär det en första smakportion med köttfärs.


Fint ska det va, tänkte uppföderskan och tinade rådjursfärs åt de små. Så här på kvällskvisten har det smaskats köttfärs av både fyrbenmta och tvåbenta. Det blev en italiens köttfärssås för vår del och en mysig stund i knät för valparna. Nu sover de alla sött, nogsamt tvättade av mamma Kaka.


Titta så fina de blir!





Av Hanne Winninge - 21 mars 2009 08:41

Bedlington valpar blir så söta när de börjar bli luddiga. Snart väntar vi ju dessutom små ögonglipor och så fort de öppnar sina små svarta ögon så blir de så otroligt mycket mer aktiva.


Titta så söt han är, lilla killen...



Av Hanne Winninge - 20 mars 2009 20:41

Jag har klurat och klurat och säger tack till de två personer som kommit med bra förslag...


Here goes!


Blå hane: SKYBAR MISSION FLIGHT TARGET

Blå hane: SKYBAR MASSIVE FORCE TECHNIC
Blå tik: SKYBAR MIRTH FOR TELLUS
Blå tik: SKYBAR MOJITOS FOR TWO


Och eftersom jag är nyfiken på vad ni tycker så får ni en omröstning också.

Av Hanne Winninge - 17 mars 2009 07:14

Så här gott kan man sova tillsammans med sina syskon efter en mättande måltid hos mamma Kaka.


Jag kallar henne Tekla, men gudarna vet vad hon ska heta i stamtavlan....


Av Hanne Winninge - 14 mars 2009 22:24

Jag blir totalt galen!!!! Jag klarar inte av att förlora, och det är exakt det jag gör då den fullständigt aburt asvidriga Malena Ernman vinner Melodifestivalen med sitt infernaliska ylande!!


Vem i helvete röstade på den totalt sinnessjukt dåliga låten????? Jo 320 000 människor. Fattar du hu många det är???? Jisses.


Jag skäms för att vara svensk. Och om Måns var här kunde jag tröstat honom. 28 röster senare.....



Presentation

Omröstning

Vilket namn gillar du bäst?
 Skybar Mission Flight Target
 Skybar Massive Force Technic
 Skybar Mirth for Tellus
 Skybar Mojitos for Two

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards